Demi Lovato roept fro-yo-winkel op voor het promoten van 'dieetcultuur '

19 Apr 2021

Demi Lovato roept fro-yo-winkel op voor het promoten van  'dieetcultuur '

Demi Lovato nam een ​​bedrijf van bevroren yoghurt onder de knie om reclame te maken voor wat zij beschouwt als schadelijke 'dieetcultuur'-berichten.

Het begon allemaal toen Lovato, 28, The Bigg Chill riep, een populaire froyo-winkel in Los Angeles, voor het aanbieden van uitgebreide suikervrije opties.

“Het is buitengewoon moeilijk om froyo te bestellen bij @thebiggchillofficial als je langs tonnen suikervrije koekjes moet lopen / ander dieetvoedsel voordat u naar het loket gaat. Doe het beter alsjeblieft, "schreef ze in haar Instagram-verhaal en voegde de hashtag #dietculturevultures toe."

The Bigg Chill reageerde op Lovato's kritiek in hun eigen Instagram-verhaal en voerde aan dat ze suikervrije traktaties bij zich hebben om te voorzien in mensen met verschillende voedings- en gezondheidsbehoeften.

"We hebben artikelen voor diabetici, coeliakie, veganisten en natuurlijk ook veel toegeeflijke artikelen", schrijft het merk.

Het bedrijf reageerde ook op Lovato in een privébericht, dat Lovato deelde als een screenshot in haar Instagram-verhaal.

“Wij zijn geen dieetgier. We spelen al 36 jaar in op al onze klanten (sic) behoeften. Het spijt ons dat u dit beledigend vond, "schreef het bedrijf aan de zanger.

" Niet alleen dat. Je service was verschrikkelijk. Zo onbeleefd, 'schreef Lovato terug. “De hele ervaring was opwindend en verschrikkelijk. U kunt dingen voor andere mensen dragen en tegelijkertijd zorgen voor een ander percentage van uw klanten die DAGELIJKS worstelen om zelfs maar een voet in uw winkel te zetten. U kunt een manier vinden om een ​​uitnodigende omgeving te bieden voor alle mensen met verschillende behoeften. Waaronder eetstoornissen - een van de dodelijkste psychische aandoeningen die slechts op een na (opioïde) overdosering staat. Verzin geen excuses, doe het gewoon beter. ”

Ze suggereerde ook dat The Bigg Chill duidelijker zou kunnen zijn in hun etikettering van suikervrije items.

"Ik zat te denken, misschien zou het helpen als je duidelijker maakt dat de suikervrije opties en veganistische opties daarvoor zijn", schreef ze. “De snacks labelen voor coeliakie of diabetes of veganisten. Als het niet super duidelijk is, wordt de berichtgeving verwarrend en als je in LA bent, is het echt moeilijk om een ​​onderscheid te maken tussen dieetcultuur en gezondheidsbehoeften. ”

Dit is niet de eerste keer dat Lovato heeft gepost over 'dieetcultuur'-berichten van bedrijven .

In 2019 publiceerde ze een online videogame-advertentie voor Game of Sultans met een ronde vrouw met het label 'zwaarlijvig' en een slankere vrouw naast haar met het label 'mooi'.

"Dit is absoluut schadelijk voor iedereen die gemakkelijk wordt beïnvloed door de maatschappelijke druk die op ons wordt uitgeoefend vanuit de eetcultuur om voortdurend af te vallen in een wereld die ons leert onze waarde en waarde gelijk te stellen aan ons uiterlijk en vooral voor iedereen die herstellende is van een eetstoornis ', schreef de zangeres.

Lovato is openhartig geweest over haar eerdere worstelingen met een eetstoornis en over haar herstel.

' Ik geloofde echt dat herstel van een eetstoornis was niet echt ', schreef ze in december in een Instagram-bericht. 'Dat iedereen deed alsof of stiekem terugviel achter gesloten deuren. "Zeker, ze moet hier en daar overgeven", "ze kan MOGELIJK haar cellulitis niet accepteren" ... dat zijn we maar een paar van de dingen die ik tegen mezelf zei toen ik opgroeide. Ik ben zo dankbaar dat ik voor het eerst in mijn leven eerlijk kan zeggen: mijn diëtist keek me aan en zei: ‘Dit is hoe het herstel van een eetstoornis eruit ziet.’.